Monday, December 20, 2010

Semakin hari semakin nakal

Sepatutnya aku update entry ni dah lama, tp ntah napa malas menulis
Cuti ritu d umah akak, sbb dia x leh balik kena jaga spm
Tak sabar nk ketemu si kecil yg comel

Mulanya nak bertolak pagi, tp mak ni sibok nak g kenduri plak dulu
Maka tengaharilah baru bertolak...

haruslah ada gambar sendiri..hehe

mak pun nak jugak...adik terlebey sudah..

Setelah 4 jam drive, maka sampailah Shah Alam...slalu kuar tol laen, kali ni kuar tol laen, xde dh 3 tol bodoh yg dekat2 tu..kak aku pesan terus je smpai jumpa signboard masuk taman dia,
tapi aku nampak ja signboard shah alam terus aku kona...kan dah sesat
still lagi tak confident dah sampai shah alam, walhal signboard tu nak p pekan.
Maka bentilah tepi kilang Carlsberg..nak tak nak, tu je tempat benti yang ada.
Then abg ipar aku datang amek, 'Dah banyak kali pun leh salah ag ka Atin?'...huhu

Sampai je umah, tgk2 baby tidor...
eee....geramnyya mulut n pipi dia

Malamnya rest je sebab mak tak larat nak kuar, tp bukan mak yg drive pun..huhu

Hari ke-2: Destinasi pertama wajiblah IKEA. Kalo mai ngan mak mesti kena p ikea, tp best gak la.suka tgk show room depa..cantik.cam nak dok citu ja..
Tapi sebab dah slalu sgt p, aku adik and si nakal Danish p The Curve.
Tempat  orang2 dah keja la..tak banyak pun kedai menarik. Takat nak melepak leh la.
Danish gak yg dapat habuan.

Baru nak pi dah tidoq..haih

Kami bosan2 dia gak sempat pusing2

Aku pulak yg kena habiskan eskrem Danish ni

Si nakal dan si gedik

Dah bosan kat The Curve kitorang pun masuk IKEA balik..
Bila air kat mesin air, eh jakun sekejap...penang takdak pun mesin ceni (apatah lg kelantan)
Jalan-jalan sambil cari mak dan akak...Dah 3/4 pun kitorang masuk barulah jumpa mak. Sibok beli tu beli ni, Danish mai pun tak sedar, kitorang lak penat nyorok xdak sapa cari..huh


Sudah2 la mak...ngantuk dah ni tunggu

Sis, y we look bigger n bigger??*dushhh*

Nak jadi dinasour kot..tenganga tak abih

Luvly

Baby jugak yg tidor nyenyak

Dapat naik lagi!!

Dah penat pusing kat ikea berpatah balik ke PKNS. Dah makan semayang semua, ke SACC Mall plak..asyik mak ja shoping, kami tarak beli apa pun...KK Kitchen lagi..haih
Last2 Danish jugak dapat nek kreta lagi...langgaq abih dinding, kedai orang. Jangan nnti besaq dok race dah la..

Keesokkanya.......
Tak ingat dah p mana,eh..eh
P muzium negara, macam rombongan sekolah plak rasa..huhu. Saja la nak bawak Danish jalan2 tapi dia plak tidor lam keta sampai 2 3 jam. Baby pun jadilah.
Kebetulan hari tu ramai plak tourist. Ada satu pasangan korea lam tu. Adik aku ni gatai apa ntah p tegoq depa, "Anyosayo...". Depa kaleh, terkejut aku tak sempat nak lari. Depa senyum, kami sama2 bow..cewah sopan dak???Grrr....geram betoi kat adik aku. Dia syok dapat cakap ngan depa. Aku pun sedikit trasa tempiasnya..haha

Petangnya g Sg Wang.
Wah......wah wah
Sy rasa cam nak gila sebab baju semua murah sangat, sangat-sangat
Tapi duit saya tak banyak sangat
Dan sy jadi tak keruan nak beli yg mana satu..haha
Tak sempat nak singgah Uniqlo..
Besala jalan ngan budak2, tak leh dok lam keta lama sangat.
Takpa, nanti sy pasti mai lain!

Hari terakhirnya just stay umah luangkan masa dengan kanak2.
Ptgkan dah nak balik.
Suka sangat...hope leh p lagi.

~Tamat~
Cerita pjg sangat!




No comments: