Tuesday, June 22, 2010

Stress-Cuti. I Love It

Semalam hari yg x mungkin aku lupa
pagi2 bangun dah terasa x semangat
ditemani hujan lebat...rasa macam nak sambung tdo jer..
Ku gagahkan diri untuk bangun menempuh hari baru
Dengan semngat yang lebih jitu
Tapi.....................

Sesampai je aku kat IDC, wahhhhhh sejuk gila
barang semua pun dah lengkap, siap ada tempat persendirian ag
tp aku nak dok mana?xpa2 jumpa Dr Tang dulu
dok je depan bilik dia, Dr Tang tanya
"why u come here?u're not suppose to be here"
and then I start blurring.Feeling like want to cry!
Then Dr Tang call someone who suppose to handle me.
He said that he doesnt want to accept me bcoz 1 week is not enough.
I suppose to go to that person which is in other place.
Fortunately my mother was stepping out from a restaurant.
If not i dont know who else I want to begging.

Dengan hujan lebatnya, serta baju kurung cotton yang dh basah kuyup
(nampakla tersangat daif tika itu)
aku pun drive g lab  ag 1 nun di sana.
Sesampainya kat blk org tu, dia tgk aku dgn pandangan penuh simpati.
Disebabkan keegoan dan perselisihan faham org atasan, aku jadi mangsa.
Setelah bebincang n satel semua aku pun cakap,
"En, saya cam x bapa sihat la.Nak cuti bleh dak?"aku stress sgt time tu.
Nasib baik hati dia lembut n aku dapat la cuti x beganti...haha

Masuk ja lam keta perasaan gumbira cmpur bengang.
Pas g satel2 hal mak, aku ajak g tgk wayang (walhal td kata x sihat)
tp mak ckp, "td kata x sihat. x leh la wat cmni.Tapi nak p ngurut xpala"
Yela2 jom ngurut ilangkan stress tapi bila smpai umah makcik tu dh tengahari.
Kreta moto banyak lak...mesti anak2 dia balik.Maka pulanglah aku dengan hati yang hampa....

2 comments:

DarkArtz said...

aku nak tanya kau leh tak??
aku tanya ye......
aku konfius kau dah stat LI ke belum sebenarnya???
bukan LI nak abis dah ke???
huhuhu.....

p/s: esok minta cuti lagi.....
hehehe....

Cik Gojez said...

dah stat la...nk bukak sem dh pun
nak abih dah..mggu dpn last
cuma bdk2 biomed len dpt wat projek
tp aku kat cni kna wat rotation kat lab klinikal...