Wednesday, February 16, 2011

Pos Laju yg Lembap

Harini awal2 lagi dah pegi pejabat pos sebab nak kiriman sampai esok jugak.
Masuk je tengok ada 6 kaunter dan kaunter 6 utk kirima dan pos,
so laju2 sy g tayang muka tunggu pekerja tu nak timbang bungkusan sy.
Aleh2, 'dah amek nombor?dah isi borang?'
Grrrrrrr......fine2.Sy tak penah datang pejabat pos ni.

Bila tiba giliran sy terus g kaunter 6 walaupun sy tak sure nombor sy kaunter brapa.
Sebab lam fikiran sy dah kiriman, mesti la kat kaunter kiriman kan?
Aishhh....lama plak tggu baru dilayan.
'Giliran dah sampai ka?' dan sy angguk ja.
Dalam hati, ' dah sepoloh orang pun lepas....grrrr'

Sebelum tu ada perempuan nak bukak akaun ASB.
Dan selepas tu ada pakcik bayar bil pulak.
Dan aku prasan ada apek hantar bungkusan g kat kaunter lain.
Patut la mamat tu tgk aku cam kesian je bila kaunter dia kosong.
Kalo aku tau dah p kaunter lain!
Bukan ka sepatut urusan ASB dan bil2 ni kat kaunter multiservice?
Eeee...........tak paham betol.
Tak sistematik!

Kat tepi kaunter lak ada tulis:
Pelanggan yg dihormati, anda akan disambut dengan salam dan senyuman yg mesra...bla3
mesra la sgt.....tau la banyak orang, tapi dah tu kerja hang.
Takmau layan orang leh keja cam aku. Ngadap slide ka mikroskop ja. Aishh!

p/s:sekadar meluahkan amarah.tp still tak berpuas hati dgn layanan yg diberi.

6 comments:

Quzie Fathihah said...

sabar...nape xpos kat mini post office tepi farmasi tu??situ pn cepat je

DarkArtz said...

sabar.......
tapi soalan aku pon sama cam kuzi gak, nape tak g pos ofis mini kat laluan farmasi tu???
aku pon ari tu pos laju situ gak.......

lea said...

layanan diorg memang xbest!
aku penah kena gak dulu..
huhu

FurBall said...

sabau...aku pon nak tanya..mesti ko tatau kat situ boley pos laju gak kan??jejeje..

lunarwolf said...

..guna burung merpati r!!..xpun anta guna kapal selam r!!!~..laju sket~

Fatin Athirah said...

ahahaha...aku tau la kat hosp tu bleh
kbetulan time tu aku nak kua, sja la p situ, nak gak merasa sblm berambos dr cni..
tak sangka lak lynan cmtu