Thursday, June 24, 2010

Kopiholik


Saya seorang pencinta kopi aka nescafe
(tak kira la old town white coffee or starbuck,semua layan...)

Saya seorang peminum tegar

Tanpa caffeine hidup saya tak lengkap

Haru biru dibuatnya

Saya sangka minuman ini banyak keburukkan dari kebaikan

Tapi ternyata telahan saya salah apabila saya terbaca sebuah artikel

Dengan bukti saintifik, saya mempercayainya.


Berita baik untuk para kopiholik :
  1. Mengelakkan pengurangan NEURON yang berkaitan penyakit otak.
  2. 4 cawan kopi sehari boleh menghalang kita dari cepat LUPA ~ lambat la sket nyanyok kn...
  3. Ia juga bagus utk JANTUNG kita di mana ia mengurangkan 19% kebarangkalian utk dapat stroke.
  4. Risiko utk dapat KANSER juga berkurangan, terbukti apabila mengurangkan 60% risiko kanser prostat di kalangan lelaki.
  5. Bahan dalam kopi boleh membantu menyingkir bahan KARSINOGENIK di dalam hati.
  6. Yang paling penting!~Kopi bertindak sebagai ANTIOKSIDAN yang membantu kita AWET MUDA.
Tapi janganlah minum terlalu banyak. Nanti dapat side effect lak.

Sumer benda apa pros and cons kan..

So selamat minum KOPI anda ptg ni!

No comments: