Wednesday, July 20, 2011

Engkau dan aku

Terjumpa buku sastera mak masa sekolah dulu.Tak sangka kena belajar sastera sebegini dalam.Sungguh puitis.Nak kongsi ngn korang hasil tangan mak sy.

Dalam riak gembira tanggal 25 Julai yang lalu
kita dipertemukan dari takdir alam
di sudut pusat kota yang ghairah dan lemah
aku masih ragu-ragu menerima hadirmu

Atas desakan naluri aku terpaksa menagih
Suatu puncak kebahgiaan yang putih dan hitam

Dalam senja merah di petang itu
dengan hati yang beku engkau menyentuh jari kecilku
kita beriringan digigi pasir putih
meski pun aku menerima hadirmu
dalam dera air jernih
kita bersama lagi

Satu janji buatmu 
aku jadi penghuni kini
dibawah jeratan cinta begitu agung
betapa indah di hati remaja

Tapi di puncak ini
bisakah kita bersama lagi
kerna engkau dan aku
dipisahkan seperti mulanya
takdir alam yang kejam itu mentafsirkan
engkau dan aku adalah pipit dan enggang.

Pasni jadi sastera lak plak sy.Byk lgi nak kongsi :)

No comments: