Saturday, December 25, 2010

Selamat Hari Pertunangan~

Dah seminggu pun nak tulis entry ni tapi tak sempat
internet semakin teruk..
tambah lak nak bukak sem dah, tak leh on9 dah pa
waaa....nak bb...tp tak mampu nak bayar..sob3~

Ehem...ni nak citer pasal kawan baik saya yg telah selamat ditunangkan pada 18/12/10 lepas.
Kitorang kawan baik sejak dari sekolah menengah, rumah pun tak jauh mana
Dulu p tuisyen pun ngan dia..tapi dah abis skolah masing-masing bawak diri lah kan?
Jumpa pun setaun sekali ja...kebanyakkan time raya
Time lain tu tak tau lah, sibok kot

Tumpang gembira atas pertunangannya.
Dengar kata nak kahwin dalam masa setaun.
Setelah banyak dugaan yang dia harungi,
harapnya hubungan kali ni berkekalan sampai akhir hayat hendak-Nya...amin~

Ni la kawan baik sy...Asmahani namanya. So sweet~

Ni pulak gambar dengan pasanganya bersamam ibu masing-masing.

.................................................................

Apa pulak pendapat korang tentang kawin awal?
Patut ke tak?
Saya tak kisah nak kawin awal, tak effect apa-apa pun.
Tapi saya risau tentang ekonomi rumah tangga
 (chewah...cam belajar kemahiran hidup dulu2 plak)
Risau dengan kewangan seandainya tak mencukupi
Sebab bagi sy, kewangan kenalah stabil baru boleh ada tanggungjawab lain yg lebih besar
sebab perkahwinan bukak perkara main
Takut nanti tak cukup fulus, tak siapa nak bantu.
Lainlah kalau keluarga berkemampuan..cepat2 je nak kawin.

So korang bila pulak?hehe


7 comments:

Amalina E Azmi said...

bgs ape kawen awal. tol x atin? cuma bab ekonomi tu la prob sket kalau xda sumber yg cukup. hee

Fatin Athirah said...

tula...aku pun nk je kawen, tp dh dua2 tak keja lagi...hg sikit hari lg dh boleh..=)

Lis Amir said...

kawin bila smpi seru. kalau seru dtg esok, kawin jer la. hahaha :P

lea said...

errmmm..terasa nak kawen awal..
tapi takut la...byk tanggungjawab..hehe

Fatin Athirah said...

Lis : takkan sesenang tu nak kawen? kalo kena tngkp bsh senang la...huhu

Lea: tu la kn..tnggungjawab kat family byk lg...

~♥ iella ♥~ said...

Klu dah ada jodoh..cepat ker lmbt tak kisah....tp bg pmpuan dinasihatkan supaya berhati2 gn lelaki...Jgn mudah terpedaya..Tp bkn semua lelaki buaya tembaga..hihi

Cantik Cik Tunang pkai baju warna pink

http://fadthnwan.blogspot.com

Fatin Athirah said...

aha...smoga cik iella pun cpt smpai jodoh..~